“A magyar szabadságharcos kézikönyve”

Amit csak szinte halkan merek írni, mert megtaláltuk Rózsa-Flores Eduardo hagyatékát egy fémdobozban. A testamentum egy kézikönyv volt, amiből Eduardo „dolgozott”. Mikor bent volt nálunk a KAPU szerkesztőségében, a sarokba bújtatott számítógép előtt molyolt, pötyögtette a billentyűket, és arról beszélt, hogy kidolgozta annak teóriáját, hogyan lehet fegyver, harc és háború nélkül kiharcolni és megvalósítani az elszakított részeken élő magyarság autonómiáját. Modern korunkban hogyan rázzuk le a rabigát. Számításaink szerint e könyvet a kilencvenes évek közepe táján kezdte összeállítani vagy írni, még a balkáni háború idején – ott délvidéken. Legalábbis erről tanúskodnak bizonyos számszerűségi adatok.

Rózsa-Florest hívta szülőföldje, Santa Cruz (Bolívia gazdag tartománya), hogy segítsen a népszavazáson szentesített autonómia kiépítésében. Eduardo hóna alá csapta a maga által szerkesztett kézikönyvét, s elutazott Santa Cruzba, hogy megvalósítsa a gazdag tartomány autonómiáját. Naivan magával vitt erdélyi munkatársakat is, hogy tanuljanak arról, hogyan alakítható ki békésen, nemes erőszakkal egy autonómia, hogy e tudásukat hasznosítva akár szülőföldjükön is kamatoztassák. Rózsa-Flores Eduardo nem tartotta be maradéktalanul a kézikönyvében leírtakat. 2009. április 16-án hajnalban két társával együtt lemészárolták Evo Morales elnök kommandósai. Két munkatársát pedig foglyul ejtették. A döbbenet és a gyász után (hisz főmunkatársunkat és barátomat veszítettem el), hátramaradt dolgainak rendezése közben találtam meg egy fémdobozban a kézikönyvét, amit nem mert kiadatni… vagy csak magának őrizte. Bár egy alkalommal mondta volt nekem, hogy ha bármi történik vele, hozzam nyilvánosságra egy könyvét, amit vagy megkapok, vagy megtalálok. Íme, itt a könyv: A magyar szabadságharcos tudnivalóiról.

Végigolvastam. Hát ilyen könyvet még nem adtak ki, az biztos.

Megdöbbentem precíz, szakszerűen fogalmazott kitételein – de ez egyáltalán nem volt jellemző RFE írásaira. Bár részt vett háborúkban, próbálkozott a Vajdaság 80-100 km-es csíkjának „visszaszerzésével”, nem gondoltam, hogy szakmailag ilyen korrekt és precíz írás hullik ki az agyából. De hát itt van! A kézirat fölött kétségtelen, hogy nem szerepelt szerzőként a neve… de hát mégis ő írta. Bocsáss meg, Eduardo, a kételkedésemért, ám az utánad maradt kéziratot több egyetemen tanító katonai szakembernek átadtam, hogy szakmailag lektorálják. A könyvben ugyanis több helyütt felismertem Eduardo fogalmazását, gondolkodásmódját, sok helyütt pedig tőle idegen szövegeket véltem felfedezni. Gyanúm beigazolódott. Ezt a kézikönyvet összeollózta, majd saját gondolataival egészítette ki Rózsa-Flores Eduardo. Milyen könyvekből? Csak a szerzőket sorolom föl (a lektorok pontosan utánanéztek): Lenin, Trockij, Che Guevara és főleg a CIA Einstein Kutatóintézetének kiadványaiból merített. De föllelhetők kis részben ír, arab és kínai szerzők műveinek részletei is. Nos, ezt a konglomerátumot nevezte ki RFE a magyar szabadságharcos tudnivalóinak. Lehet, hogy e könyvet nem kellett volna kiadni. Lehet, hogy ezért a kiadványért megszenvedünk. Persze, akadhatnak hozzá nem értő elmebetegek is… ám annyi tudásuk csak nincs, hogy fölhasználják a leírtakat. Mi elsősorban mint RFE hagyatékát jelentetjük meg. És hátha eljön az az idő a mostani és a jövendő világtörténelemben, ahol elnyomott és kisemmizett, bármilyen rabságban sínylődő népek, nemzetek felhasználhatják.

Brády Zoltán

szabadsagharcos

21 hozzászólások

  1. “Naivan magával vitt erdélyi munkatársakat is, hogy tanuljanak arról, hogyan alakítható ki békésen, nemes erőszakkal egy autonómia, hogy e tudásukat hasznosítva akár szülőföldjükön is kamatoztassák.”
    Kikérem magamnak, hogy a fiamat Eduardo munkatársának nevezze!
    Nem volt se a munkatársa, se a barátja, sőt harcolni se akart soha semmiért!
    A fiamnak nem volt mit tanulnia attól a gyökértelen kalandortól!
    Megértem, hogy Ön és értéktelen kiadója most is Eduardo-ból akar hasznot húzni, de hagyja ki a fiamat ebből!
    30 napon belüli korrekciót várok el, különben a következményeket tudhatja!

  2. Az elmebeteg Ön az, Brády!

  3. Tóásó Edit szerint:

    Gerinctelen, átkozott vénember vagy!!!!
    És pénzéhes!!!
    Mert nem másért csinálod, hanem a pénzért!!!
    De nyugodtan átírhatod, a terrorista kézikönyvére.
    Pont ez hiányzik még a Bolívoknak!!
    Tóásó Előd kiszabadulása, és a többiek tisztasága a te lelkeden fog száradni.
    Én pedig még a pokolban is követni foglak !!!

  4. Tóásó Edit szerint:

    Remélem innen loptad, a tartalmát. Tudod már 1997-ben megírták.
    http://hvimlondon.atw.hu/olvasnivalo/mszhkk1997.pdf

  5. Horváth Ádám szerint:

    Tisztelt Magyarosi Árpád “édesanyja”,

    Megkérném, ne írjon többet Fiúka nevében, nem biztos hogy örülne neki. A második levele címzésében így történt, csak szólok. Nem az Ön gyásza az egyetlen. Ami történt, azt ne sajátítsa ki. Kikérem magamnak sokunk nevében az Eduardo-t ért ocsmány és aljas rágalmazásait, amiket elkövetett a sajtóban az elmúlt időszakban. Ez nem méltó sem önhöz… sem mindannyiunkhoz. Felkérném: ocsmány, undorító rágalmazásait Eduardo-val kapcsolatban rekessze be. Higgyje el: nem csak ön gyászol.

    Minden jót:

    Horváth Ádám

  6. Ágoston Dániel szerint:

    Egyetértek Ádámmal , és mint Edu hozzátartozója, mint az Ellenkultúra másik alapítója kikérem magamnak ezt a fröcsögést. Ne sajátítsa ki a gyászt és ne állítson olyan dolgokat amik egyszerű hazugságok. Mind szörnyen érezzük magunkat. A különbség azonban az, hogy önnel ellentétben mi nem kezdünk gyalázkodásba, sárdobálásba, nem rohanunk a televíziókhoz semmivel, nem teregetünk ki olyasmit, ami nem tartozik a közvéleményre és nem sérti a többi gyászolót, nem mellesleg pedig nem tanúsítunk olyan magatartást, ami akadályozza a még fogvatartottakért tett erőfeszítéseket. Még az életben sem tisztességes valakit ilyen fröcsögéssel mocskolni, nemhogy halála után, holott azt hiszem azoknak igen csak oka lenne rá, akiknek az érzéseit ön tökéletesen semmibe veszi. Ezek az emberek ezt mégsem teszik, mert tökéletesen méltatlan és lealacsonyító és tisztában vannak az ön fájdalmával. Legyen ez kölcsönös.

  7. Tisztelt Horváth Ádám, Ágoston Dániel!
    Fiúka helyett és nevében írok, ezt én megtehetem. Én ismertem őt a legjobban, pl. a véleményét is tudtam az Önök által olyannyira szeretett zavaros Eduról és ferde hajlamairól is. Gyászoljanak csak, kérjenek ki maguknak, amit csak akarnak. Ám Brády volt az, aki Fiúkát kinevezte Edu munkatársának, holott soha nem volt és nem is lett volna az. Tehát ÖNÖK hagyják békén Fiúkát! Önök nem is rohanhatnak televíziókhoz, nem is teregethetnek ki akármit, mert ebben a szörnyű történetben ma is a szeretett Edu tűnik a leginkább felelősnek. Ami pedig a fogvatartottakért érzett felelősségüket illeti, hát sajnálom, ha fel sem fogják, hogy egy ilyen könyv mennyit árthat nekik! Csak remélhetni lehet, hogy Brádyt senki nem veszi komolyan, ám ha mégis, annak beláthatatlan következményei lesznek Elődre nézve!
    A fiamat pedig életében is megvédtem, és halálában pláne hogy meg fogom védeni, akármennyire is fáj egyeseknek az igazság, melyre reményeim szerint hamarosan fény derül!

  8. Horváth Ádám szerint:

    Tisztelt “anyuka”,

    Akkor hát hadd ajánljak figyelmébe egy másik hozzászólást is, az idézet nem tőlem való:

    Csak halkan mondom, mint egy olyan valaki, aki belelát a fogvatartottak szabadlábra helyezéséért folytaott küzdelembe és a történtek tisztázásáért folyó munkába. Sajnálatos tény, hogy:

    1. Fiúka édesanyja többször akadályozta - a magatartásával - Elődért tett erőfeszítéseinket. Itt és most egy bonyolult jogi harcól van szó, hadd ne részletezzem, de ha egy csöppet megértőbb, akkor már jóval előbbre lennénk, stb…

    A 2. pontot nem idézem, legfeljebb Önnek, magánlevélben, bármikor rendelkezésére állok.

    Fenntartom: gyalázkodásait rekessze be, mert méltatlan és én nem írok és beszélek elhunytak nevében (Önnel ellentétben…), de tartok tőle, Fiúka sem hiszem, hogy az Ön álláspontjával értene egyet.

    Ezt a “vitát” parttalannak tartom, ugyanakkor ne gondolja, hogy minden aljas hozzászólás mellett szó nélkül el fogunk menni. sem most, sem a jövőben.

  9. Nem értem, miért teszik idézőjelbe az édesanyát és az anyukát. Mert én tényleg az vagyok. Ellentétben Önökkel, akik Edu jogutódjának képzelik magukat, és az egyetlen örököse és jogutódja, Rozsa Silvie beleegyezése nélkül jelentetnek meg mindenféle összeollózott baromságokat!

    Mindenesetre tájékoztattam őt erről.

    De legalább Lindát, a barátnőjét megkérdezhették volna erről!

    Azt sem értem, milyen sajtóban történt fröcsögésről, sárdobálásról és gyalázkodásról beszélnek, mivel én eddig csak az igazat mondtam: nem ismertem Edut, és tudom, hogy nem volt Fiúka barátja.

    Fiúkának nem volt szüksége Edura, viszont úgy tűnik, neki szüksége volt Fiúkára: olvassák el a következő anyag - http://hvimlondon.atw.hu/olvasnivalo/mszhkk1997.pdf - (ahonnan Edu “hátrahagyott” könyv-ötletét és szövegét vehették) 116 oldal 8,6,1-et, miért kellett neki egy tanár és egy művész!
    Továbbá le van írva ebben, hogy hogyan kell fiatalokat megvezetni:
    “Az ideológiai lemérgezés két fázisból áll:
    1. Csábítás, lelkesítés, elvakítás.
    -Különböző érdekes programok szervezésén keresztül a fiatalokat az ezeken való
    részvételre el lehet csábítani. A sorozatosan szervezett programokon a résztvevők
    lelkesítésére rengeteg lehetőség adódik. Ennek a fázisnak a végcélja a nemzettudattal
    kapcsolatos fogalmak összezavarása, ezen keresztül a nemzettudatában zagyva ifjú
    felnőttek megteremtése. Ez az „új ifjú“ már teljesen vak-nyomorékká, érzéketlenné vált
    nemzetének ügyeivel szemben.
    2. Csak ebben a fázisban kezdődhet el az indoktrínálás. Ha ez túl korán kezdődik, akkor nagy
    az esély arra, hogy az indoktrínálandó ifjúban ellenállás fejlődik ki, amely szinte
    ellenőrizhetetlen módon kontraproduktívvá válhat. Az indoktrínálás a politikai oktatás
    bevezetésével kezdődik.”

    Nos, ha esetleg Edu átvette ezeket a gondolatokat, és alkalmazta is, innen egyenesen következik, hogy elsősorban ki a felelős Fiúka és Mike haláláért, Előd és Tadic fogvatartásáért!

    Úgy írnak, mintha elnézést kellene kérnem azért, mert gyászolom Fiúkát.
    Hát nem fogok elnézést kérni! Nem sajátítok ki semmit, én csak őt gyászolom, Edut még véletlenül sem, sőt! Edu gyászolását meghagyom Önöknek, én mindenesetre azt kívánom, hogy a pokol tüze égesse őt örökké, és csak azt sajnálom, hogy nem 20 éve gyászolták őt meg! Akkor Fiúka még ma is élne!

    Mit értenek azon, hogy “Fiúka édesanyja többször akadályozta - a magatartásával - Elődért tett erőfeszítéseinket. Itt és most egy bonyolult jogi harcról van szó, hadd ne részletezzem, de ha egy csöppet megértőbb, akkor már jóval előbbre lennénk”?? Hogy nem adtam oda fűnek-fának az általam elkészíttetett és ezért több mint 400 ezer Ft-os összeget kifizetett boncolási jegyzőkönyvet?
    Mit gondolnak, én kaptam valakitől bármilyen segítséget, legalább egy telefonszámot, vagy valamit??

    Igen, kaptam, az ügyvédemtől, akinek a tanácsait az elejétől követem, abban is, hogy kinek és mikor adjam oda a jegyzőkönyvet, hogy mikor és hol nyilatkozzak!

    Nem is tudom, hogy miért magyarázkodom, Önöknek semmiféle magyarázattal nem tartozom.
    Ide nem is írok többet, és egyáltalán nem vagyok kíváncsi Önökre és szánalmas mondanivalójukra, szánalmas fenyegetőzésükre! Érezzék is szörnyen magukat, mert ilyen “barátjuk” volt, és mert az ő emlékét sem tisztelik, hanem anyagi hasznot remélnek belőle!

  10. Horváth Ádám szerint:

    Tisztelt hölgyem,

    Ha gondolja és nem tart attól hogy rögeszméivel ellentétes dolgok fognak kiderülni, érdeklődjön Editnél vagy Lindánál rólam. Talán ki fog derülni mit és mennyit tettem az Ügy érdekében a kezdetektől fogva, ugyanúgy Árpádért, mint másokért. Kiderül talán az is, ki akar ebben az ügyben pénzt és ki nem. Egy percig sem vitattam el a gyászát, olvassa vissza -feltéve, hogy érdekli- minden hozzászólásomat. Megjegyzem: én is elvesztettem a lehető legközelebbi hozzátartozómat még 2005-ben, mégsem írok a nevében és hivatkozom lépten-nyomon rá, csak hogy másvalakit rágalmazzak, besározni próbáljak és hogy a lelkemet megnyugtassam (?) paranoid dolgok gyártásával és más rágalmazásával, aki már nehezen tudna védekezni, mert meghalt.

    Azt meg nyilván nem tetszik komolyan gondolni, hogy bizonyos dolgokat a nyilvánosság előtt (értelemszerűen ezeket a kis párbeszédeket mások is olvassák) fogok Önnel megvitatni. Én csak a rágalmak terjesztésének az abbahagyását kértem, nem célom meggyőzni Önt bármiről is, nem is érdekelné. Ha “egyéb” dolgok érdeklik, jeleztem ki(k)nél érdeklődjön, minden jót, már amennyire a körülményekhez képest bármi is jó lehet

  11. Ágoston Dániel szerint:

    Nem azért kell elnézést kérnie, mert gyászolja a fiát, hanem azért, mert másokat gyaláz halálában úgy, hogy jól tudja, ezen megjegyzéseit mások is olvassák, többek között én is, aki közel állt Eduardohoz, de akár Horváth kolléga is, hogy a közvetlen hozzátartozókról szó se essen.
    Mindezt úgy teszi, hogy valószínűleg fogalma sincs arról, hogy az itt jelen lévők és jelen nem lévők mit tettek és tesznek annak érdekében, hogy az Ügy előre lépjen. Az ilyen hozzászólásokkal, megnyilvánulásokkal pedig nemcsak, hogy hátráltatja, konkrétan rombolja az előremenetelt, tekintettel arra, hogy ezt az oldalt nem csak mi olvassuk, hanem 20.000 másik havonta és nem csak itthonról…

    Nem vagyunk Eduardo jogutódai? Látja itt a különbség. Maga jogutódokban gondolkodik, véletlenül sem hozzátartozókban, kollégákban, barátokban, akik számára esetleg bántó lehet az a magatartás, amit rendszeresen produkál. Azokra egészséges ember talán nem is tud megfelelő jelzőt, aki mások halottjait face to face szidja. De talán nem is kell jelzőt keresni, elég végigolvasni azt a provokatív fröcsögést, amit itt lerendezett. Értem és osztozom a fájdalmában, de tökéletesen rangon alulinak és méltatlannak tartom azt, hogy önt bármiről is győzködjem, hiszen, ha ezt magyarázni kell, ott már régi bajok vannak. Azt pedig végképp, ami a hozzászólásiban foglaltatik, de ezt játssza le a saját lelkiismeretével.

    Személyeskedésbe pedig nem kívánok belemenni, mert, mint írtam: méltatlan. Ha kívánja, akkor Horváth Úr és jómagam is megírjuk ezeket önnek magán levélben.

  12. Gál É. szerint:

    Uraim!

    Gondoljanak és civódjanak, ahogyan csak tetszik a Árpád anyjával, nem változtat azon, hogy a megjelentetett könyv NAGYON SOKAT ronthat Előd helyzetén! Remélem, nem kell megmagyarázni miért! Erre reflektáljanak, ne személyeskedjenek!
    Tisztelettel.

  13. Ágoston Dániel szerint:

    A könyv megjelenéséhez semmi közünk nincs, s őszintén bevallom, nem tartom szerencsés lépésnek a kiadás időzítését én sem. A személyeskedést pedig nem mi kezdtük, bele sem mentünk és eztán sem fogunk. A diskurzus nem erről szólt, hanem arról, hogy a tisztelt “anyuka” nekiállt mocskolódva fröcsögni. Edit volt az egyetlen, aki a könyvvel kapcsolatban fejtette ki a véleményét és nem ment tovább a dologban. Meg is értettem a hozzászólását, nem is volt vele semmi baj.

  14. Problemamegoldo szerint:

    Tiszteletem mindenkinek,Kezicsokolom.
    Nezzuk az elejetol.Zoltan ir egy konyvajanlot amiben a “munkatarsa” szo serti az edesanya altal alkottot elkepzelest arrol,hogy a fia miert ment boliviaba illetve fianak Eduardohoz valo viszonyat is megkerdojelezi.
    Feldolgozatlan gyaszat(amelyben itt MINDANYIAN osztozunk) es a fajdalmat Eduardo felelossegeben latja megelhetonek.Szinten erzelmi alapon es jogosan,Horvath kollega vedelmebe veszi Eduardot a ragalmaktol megvedendo.Ez a helyzet jelenleg.
    Megoldas 1:
    Mit banjuk mi,Zolikam fogalmazd mar at legyelszives.Es ha 1cm is segithetsz egy testverunkon kijutni a bortonbol akkor legyelszives allitsd le a forgalmazast egy idore.Hazaszeretetbol es bajtarsiassagbol!
    Megoldas 2:
    Kezicsokolom,nem tetszik gondolni,hogy Arpi pecazni indult boliviaba(az itt levok nagyresze ismeri az ugy reszleteit,mint jomagam is)es az a csunya Eduardo beszervezte stb.Lehet Fiuka mar felnott volt es maga dontott a sorsarol.Tessek inkabb a hagyatekat a vallara venni es a zaszlot amit vitt tovabb vinni,ezzel tisztelne ot leginkabb.Nem elfelejtendo,hogy csakis MI tartjuk oket hosnek akik eleget tudunk.A vilag maradekanak csak egy lelott terrorista.Nagyon sajnalom ami tortent es osztozom a fajdalmaban ahogy Lindaeban es a tobbiekeben is.
    Maria

  15. Gál É. szerint:

    Így van! Ebben egyetértünk:

    “Es ha 1cm is segithetsz egy testverunkon kijutni a bortonbol akkor legyelszives allitsd le a forgalmazast egy idore.Hazaszeretetbol es bajtarsiassagbol!”

  16. Tóásó Edit szerint:

    1. Ádám és Dani , véleményem szerint legalább reklámoznotok nem kellene a könyvet.
    2. Maradjunk a tényeknél. A könyv alátámasztja a bolíviai kormány fegyveres felkelés, lázadás, szeparatizmus vádpontját. Jelenleg, a terrorizmus vád már nem létezik az ügyben. Tehát, nem fogja mentesíteni Edut és csapatát az ő jó szándéka és kézikönyve egy ENSZ egyezmény által üldözendő emberisége ellenes bűncselekmény vádja és ítélete alól.
    Lehet ezzel a könyvvel Eduból hőst kreálni ( megjegyzem-továbbra is fenntartom, hogy a Brádyt a pénz- és nem ez érdekli ), de 100 %-os hogy azt a 29 jelenleg körözött, és letartoztatott embert -annak családját összezúzza. Ne feledjük, hogy jelenleg 58 egyéb, általunk nem ismert személyt vizsgálnak( akik önéletrajzát megtalálták Edu számítógépén ). Azok élete sem elhanyagolandó.
    Az is biztos, ha ítélet születik az ügyben, minden eljárás alá vont személyt az Interpol kiszolgáltat Bolíviának. Nem, nem, ne gondoljátok hogy Magyarország nem fogja kiadni. Tessék felhívni az Interpol irodát, és megkérdezni, hogy emberiség ellenes bűncselekményeknél, hogyan működik. Ebben az esetben nincs védelem !!!
    Tessék ezt észbe vésni, mielőtt leírja bárki, hogy ő tudott-erről-arról. Persze, ha nem volt ott az önéletrajza, Edu gépén, esetleg egy e-mailt sem váltott vele, az elmúlt 1-2 évben, akkor nyugodtan megteheti, ha ártani akar sok száz embernek. Ha meg levelezett vele, akkor jobb ha beáll a hátam mögé, és felveszi a csatabárdot. Tudjátok van egy harmadik ember is, egy jogász bent a fiukkal, neki csak egy levelét találták meg a gépen.
    3. Szerintem kérjünk bocsánatot Anyukától, mert az ő fiát ” mocskolták ” meg a bolívok. Én 3 gyerekes anyaként azt mondom, hogy én biztosan az elmeotthonban lennék, hasonló esetben. Én is elvesztettem az anyám, de egy normál halál ( már ha egy 35 éves anya elvesztése annak minősül ) nem hozható fel példaként.
    4. KI KIT GYÁSZOL, HOGYAN?? NEM SZÁMÍT. NE VESZEKEDJÜNK, NE HÚZZUNK SZÉT, NE BÁNTSUK EGYMÁST. EGY EGY SÉRTŐ SZÓT HADD TUDJUNK BE A FELFOKOZOTT ÁLLAPOTUNKNAK.
    CSAK MI VAGYUNK, AKIK HARCOLUNK!!!
    ÉS AZ IGAZSÁGNAK KI KELL DERÜLNIE!! ELŐDNEK HAZA KELL JÖNNIE !!! A GYILKOSOKNAK BŰNHŐDNIÜK KELL

    EZ A FONTOS !!!

  17. problemamegoldo szerint:

    Köszönöm Edit,Az altalad leirtakkal teljes mertekben egyetertek.Elsok az elok,ha mar Elod itthon lesz raerunk megvitatni ezeket.Abban viszont egyetertek Adammal,hogy addig is a szemelyes velemenyet tartsa meg maganak,mert csunya vege lehet az egesznek ami Elod szempontjabol nem lenne elonyos.Segitunk neked!

  18. Ágoston Dániel szerint:

    Maradjunk ennyiben szerintem is.

  19. Hali szerint:

    Tiszteletem mindenkinek.

    Egyetértek a könyv megjelenése most nem aktuállis… Zolibácsi kérlek Ne… Ami meg a felelösséget illeti edu mindig oda figyelt arra ,hogy mást ne veszélyeztesen. A fiuk biztosan nem szándékosan kerültek bele ebbe a politikai játszmába.Valoszinüleg azért tudták mi a helyzet…
    Ott nem langyos politika folyik…. Amugy meg a Magyar hatoságok miatt szégyenkezem… 1 Hazug.. 2 Álszent.. megnyilatkozások , teszünk de mégsem … Bár ki kerülhet ilyen helyzetbe…

  20. Tóásó Edit szerint:

    VIGYÉTEK HÍRÉT !!! ÍGY DOLGOZUNK MI !!

    Tőkés László
    EP-képviselő
    Sajtóirodája
    Közlemény:

    Tőkés László EP-képviselő mint az Emberi Jogi Szakbizottság (DROI)
    néppárti koordinátora, a keresztényi és nemzeti szolidaritás
    jegyében 2009. december 14-én levélben fordult a bizottság elnökéhez,
    Heidi Hautala (EFA/Zöldek) képviselőasszonyhoz a 2009 áprilisában
    Bolíviában történt rendőrségi akció kapcsán.
    Mint ismeretes, 2009. április 16-án, a Santa Cruz-i Las Americas
    szállodában kora hajnalban bolíviai belbiztonsági kommandósok
    agyonlőtték a bolíviai–magyar–horvát állampolgárságú Rózsa
    Flores Eduardót, az erdélyi Szovátáról (Románia) származó Magyarosi
    Árpádot és Michael Dwyer ír állampolgárt. A magyar
    állampolgárságú, szintén erdélyi születésű Tóásó Elődöt és a
    bolíviai-horvát Mario Tadicot letartóztatták.
    Európai képviselőnk levelében felhívja arra a figyelmet, hogy Tóásó
    Elődöt jogtalanul és szabálytalan eljárás során tartoztatták le,
    majd letartóztatása után megkínozták, és ártatlanságának
    vélelmét nem biztosítják. Tőkés László a december 1-től hatályba
    lépett Lisszaboni Szerződés, és ennek szerves kiegészítője, az
    Alapjogi Charta vonatkozásában kiemeli: „emberi jogokon alapuló,
    közös jövőt tervezünk az Európai Unióban. Ennek szellemében a
    jövőben fokozott mértékben felelősök vagyunk az Unió minden
    polgáráért. Védjük meg őket, bárhol is vannak a világon, hiszen ez
    már nem csupán tagállami kötelesség, hanem összeurópai felelősség
    is egyben.”
    Az EP-képviselő folyamodványában az Unió sürgős közbenjárását
    kéri, hogy az Európai Unió minden tekintélyével és befolyásával
    támogassa egy független kivizsgáló bizottság felállítását.
    Addig is, amíg erre sor kerülhet, írja a püspök, az Unió
    intézményei „hassanak oda, hogy Tóásó Előd és Mario Tadic európai
    polgárok emberi jogait ne sértsék, emberi méltóságukban ne bántsák
    őket. Mindenekelőtt az a legfontosabb, hogy két európai polgártársunk
    emberi és törvényes bánásmódban részesüljön, hogy egyáltalán
    megérhessék a bírósági tárgyalásokat.”
    EP-képviselőnk levelét az Európai Parlament Andok Közösség
    kapcsolataival foglalkozó Küldöttség elnökének, José Manuel
    García-Margallo y Marfil spanyol néppárti képviselőnek is
    továbbította, valamint e bizottság két alelnökének, Daciana Octavia
    Sarbu román (Szocialisták és Demokraták Progresszív Szövetsége) és
    Izaskun Bilbao Barandica spanyol (Néppárt) képviselőknek. Továbbá az
    Európai Bizottság elnökének, José Manuel Barrosonak és alelnökének,
    Jacques Barrotnak, az igazságügyért, szabadságért és biztonságért
    felelős biztosnak is figyelmébe ajánlotta az ügyet.
    Tőkés László levelét mellékeljük.

    Temesvár, 2009. december 17.

    Tőkés László
    EP-képviselő
    Sajtóirodája

    José Manuel Barroso,
    az Európai Bizottság elnöke figyelmébe

    Tisztelt Elnök úr!

    2009. április 16-án, a Santa Cruz-i Las Americas szállodában kora
    hajnalban bolíviai belbiztonsági kommandósok agyonlőtték a
    bolíviai–magyar–horvát állampolgárságú Rózsa Flores Eduardót,
    az erdélyi Szovátáról (Románia) származó Magyarosi Árpádot és
    Michael Dwyer ír állampolgárt. A magyar állampolgárságú, szintén
    erdélyi születésű Tóásó Elődöt és a bolíviai-horvát Mario
    Tadicot letartóztatták. Ezt az öttagú csoportot a bolíviai hatóságok
    „államellenes összeesküvéssel” vádolják.
    Tény az, hogy Tóásó Elődöt jogtalanul, szabálytalan módon
    tartoztatták le, utóbb megkínozták, és az ártatlanság vélelmének
    jogát számára nem biztosítják. Következésképpen Tóásó Előd
    emberi jogaiban szenvedett többszörösen durva sérelmet.
    Tisztelt Elnök úr!
    Elemzők szerint Evo Morales, Bolívia elnöke választási
    kampánycélokra kreálta a „nemzetközi terroristacsoport” ügyét,
    saját fenyegetettségét demonstrálandó. Ezért adtak közre manipulált
    felvételeket, és ezért csempésztek bizonyítékokat a tett
    helyszínére. Három ember halálát és két ember életét, öt európai
    polgár (hiszen Horvátországot immár nyugodtan ideszámíthatjuk)
    legszentebb és elidegeníthetetlen jogait merő kampányeszközként
    használták és használják fel!
    Evo Moralest 2009. december 6-án jelentős többséggel
    újraválasztották. Az Evo Morales elnökkel szemben álló Podemos
    (Szociális Demokratikus Erő) képviselőcsoport két képviselője,
    Bernardo Montenegro és Pablo Banegas az elmúlt héten Európába
    érkeztek, hogy megalapozott és átlátható nemzetközi vizsgálódás
    alapján értékeljék a Rózsa-csoport tevékenységét és a hatóságok
    velük kapcsolatos akcióit. Megjegyeznénk, hogy ennek előtte a bolíviai
    parlamenti vizsgálóbizottság – melynek a két fent említett
    képviselő is tagja volt – kormánypárti tagjai olyan jelentést
    fogadtak el az ellenzéki tagok távollétében, amely szerint szakadár
    Santa Cruz-i politikai és pénzügyi vezetők álltak a Rózsa-csoport
    mögött. Morales ellenzéke ellenben nem tekinti lezártnak az ügyet,
    szerintük a kormánypárt azért akarja gyorsan félretenni azt, mert
    immár olyan „kellemetlen” bizonyítékok is napvilágra kerülnek,
    amelyek közvetve a bolíviai kormány egyes tagjainak az érintettségére
    is utalhatnak.

    Tisztelt Elnök úr!
    Kérem, hogy az Európai Unió minden tekintélyével és befolyásával
    támogassa az ír és a magyar kormányok független kivizsgáló
    bizottság felállítását célzó szándékát.
    De addig is hassanak oda, hogy Tóásó Előd és Mario Tadic európai
    polgárok emberi jogait ne sértsék, emberi méltóságukban ne bántsák
    őket. Mindenekelőtt az a legfontosabb, hogy két európai polgártársunk
    emberi és törvényes bánásmódban részesüljön, hogy egyáltalán
    megérhessék a bírósági tárgyalásokat.
    Ugyanakkor felhívnánk a figyelmet: Bolíviában 1997-ben eltörölték a
    halálbüntetést, illetve – és ezért a nemzetközi jogvédő
    szervezetek bírálták is a vonatkozó törvényt – csak kivételes
    esetben alkalmazható, mint például katonai törvények szerinti
    bűntények vagy háborús időkben elkövetett bűnök esetén. Okkal
    feltételezhető, hogy a Morales-rezsim éppen ez utóbbi eshetőséget
    szem előtt tartva vádolja államellenes bűncselekménnyel koncepciózus
    perbe fogott áldozatait. Amennyiben „bizonyítaniuk” sikerül
    bűnösségüket – amire mindeddig nem került sor –, Tóásó Elődöt
    és társát akár ki is végezhetik.
    Ennek veszélye nagy. Éppen ezért az ügy nem tűr halasztást!
    Sürgős közbenjárásukat kérve, tisztelettel küldöm köszöntésemet:
    Brüsszel, 2009. december 14.

    Tőkés László
    EP-képviselő


    ————————
    http://www.toasoelod.com

  21. problémamegoldó szerint:

    Erről van szó:
    7.1.16 Intervenciók

    Például a nemzetközi figyelem központjába került és elítélt, pillanatnyilag börtönben
    kivizsgálási fogságban lévö személyiségek tüntetö meglátogatása, mellettük szolidarizáló
    tüntetés szervezése…

    Tegyünk meg mindent Elődért!

Válaszolás

Kell bejelentkezve hogy hozzászólást írj.